Takuu & palautukset

Takuu

Yksityiskäyttöön myydyillä laitteilla on yhden vuoden takuu ostopäivästä. Yrityskäyttöön myytyjen laitteiden tuotetakuu on rajallinen, takuun pituus ja kattavuus sovitaan asiakkaan kanssa tapauskohtaisesti.

Takuu kattaa laitteeseen tulleet käyttäjästä riippumattomat viat, kuten valmistusvirheet, vialliset komponentit/materiaalit, virhetoiminnat jne. Takuu ei kata käyttäjän virheestä tai huolimattomuudesta aiheutuneita vikoja, eikä esim. normaalista kulumisesta aiheutuvia vikoja.


Takuukorjaus

Jos kahvikoneet.fin kautta toimitetussa laitteessa ilmenee jokin virhe, on asiakkaan ilmoitettettava tästä kahvikoneet.fin asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@kahvikoneet.fi).

Kuluttaja-asiakkaiden kahvilaitteet palautetaan pääsääntöisesti joko kahvikoneet.fille tai laitteen maahatuojalle. Takuukorjauksen kesto riippuu monesta eri asiasta, kuten huoltotilanteesta, vian tyypistä, varaosien saatavuudesta jne. Laite pyritään kuitenkin aina huoltamaan mahdollisimman nopeasti

 

Palauttaminen

Jos ostamasi tuotteet eivät jostain syystä tai toisesta sovellu käyttöösi, voit palauttaa ne 14 päivän kuluessa toimituksesta. Rahat toimituskuluineen palautetaan kokonaisuudessaan takaisin ilmoittamallesi tilille 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta.

Yritysten välisessä kaupassa (tilaukset, joissa Y-tunnus) noudatamme verkkokaupan tilaus- ja sopimusehdoissa ilmoitettuja ehtoja. Kuluttajakaupan osalta noudatamme Kuluttajansuojalain etämyyntisäännöksiä (Kuluttajansuojalaki (38/1978), 6 luku: kotimyynti ja etämyynti).

Palautukset hyväksytään vain kun seuraavat ehdot täyttyvät:

Tuotteen tulee olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa.

Mikäli tilaaja palauttaa tilauksen, rahanpalautus koskee vain tuotteiden summaa, toimituskuluja ei palauteta takaisin. Palauttajan on maksettava palauttamisesta tai vaihdosta aiheutuvat kustannukset. Emme myöskään vastaa palautuksesta mahdollisesti aiheutuneista välillisistä kustannuksista. Tilaaja vastaa siitä, että palautettavat tuotteet on säilytetty asianmukaisissa tiloissa ja lämpötilassa.
Mittatilaustuotteilla (tavaraa, joka valmistetaan, tilataan valmistajalta tai jota muunnellaan kuluttajan toivomusten mukaisesti) ei ole palautusoikeutta.
Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Brimeon Oy:lle (Kahvikoneet.fi) tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

Mikäli olet epävarma, voiko tilauksesi palauttaa asiakaspalautuksena, ole ensin yhteydessä asaikaspalveluumme osoitteeseen asiakaspalvelu@kahvikoneet.fi.